www.two.prv.pl
Banner
Gothic
Gothic to gra akcji z elementami cPRG osadzona w średniowiecznych realiach. Stajemy w niej do walki w obronie królestwa przed inwazją armii orków, ogrów oraz
całej masy podobnych wrednych stworów. Gracz może się wcielić w postać charakteryzowaną przez jedną z czterech profesji: wojownika, zabójcę, maga oraz
posiadającego nadprzyrodzone umysłowe moce Psionica. Wybór każdej z tych specjalności ma decydujący wpływ na przebieg gry oraz na jej zakończenie.
Akcja gry rozgrywa się w wielkim, tętniącym życiem (dobowy upływ czasu, widoczne są zmiany dnia i nocy) trójwymiarowo modelowanym świecie (widok z perspektywy
trzeciej osoby) zamieszkanym przez wiele różnych ludzkich i nieludzkich nacji, gatunków zwierząt i ponad 25 rodzajów niebezpiecznych potworów takich jak:
orki, gobliny i trolle. Podczas naszej przygody napotkamy ponad 250 niezależnych postaci, o różnym usposobieniu i nastawieniu do nas (neutral, hostile,
angry, frightened oraz happy), z którymi będziemy mogli porozmawiać i współpracować. Bohater posiada szereg indywidualnych cech i umiejętności, które będą
rosły z czasem i postępem fabuły, czyniąc z niego coraz groŸniejszego przeciwnika. Do jego dyspozycji oddany został spory arsenał broni (miecze, sztylety,
halabardy, kusze itp.) oraz czarów.

-Prosta (10 klawiszowa) obsługa i przejrzysty interfejs.
-Zaimplementowany edytor.
-Wysoka inteligencja potworów, dzięki której mogą ze sobą współpracować, wspólnie planować ataki oraz wymieniać broń na lepszą.
-W pełni naturalny świat, w którym każda twoja decyzja ma swoje pozytywne i negatywne następstwa
-Bogata i wciągająca fabuła, questy poboczne.

Banner
Gothic II
Sequel jednej z najlepszych gier akcji/cRPG roku 2001. Podobnie jak w części poprzedniej akcja Gothic II toczy się w świecie fantasy i kontynuuje fabułę
poprzedniczki, tj. wojny pomiędzy siłami zła (cała masa potworów, Orków i Ogrów pod przewodnictwem Smoków) i Ludźmi. Jednak tym razem nie poruszamy się już
tylko wewnątrz kolonii przestępców objętej zasięgiem magicznej bariery, a na jej zewnątrz. Akcja toczy się w nowych bardzo rozległych i różnorodnych
lokacjach, m.in. miasteczko nadmorskie, klasztor, biblioteka, farma, Wyspa Smoków, zamek oblężony przez Orki. Oczywiście spotkamy tu też klika znajomych
terenów. Praktycznie rzecz biorąc zasady gry nie uległy diametralnym zmianom. Mamy oczywiście kilka usprawnień, tj. nowe klasy postaci (m.in. magician,
henchmen i dragon hunters), nowe gildie oraz nowe czynności które może wykonywać nasz bohater (m.in. tworzenie różnych mikstur).

Nasza postać posiada szereg umiejętności, które może rozwijać, tj. kilka standardowych technik walki (single-handed, two-handed, bow oraz crossbow) oraz
kilkanaście innych zdolności jak: creeping, lock picking, pick pocketing, creating runes, alchemy i forging. Ponadto może używać coraz silniejszych zaklęć
wchodzących w skład sześciu kręgów magii. Całkowitym przeobrażeniom uległo komputerowe A.I. Dla przykładu teraz, zaatakowany mieszkaniec miasta wzywa straże,
zaś wrogie potwory i bestie mogą ze sobą współpracować. Poprawie uległa też grafika - cała kraina i jej elementy (drzewa, miasta, domy, itp.) są bardziej
dopracowane. W sumie w grze występuje około 100 różnych tekstur twarzy.

-Olbrzymia i wielowątkowa fabuła.
-Około 400 niezależnych postaci, z których każda posiada swój indywidualny charakter.
-Ponad 150 rodzajów broni do walki wręcz i na odległość.
-Ponad 50 rodzajów potworów.

Banner
Gothic II: Noc Kruka
The Night of the Raven to oficjalne rozszerzenie do jednej z najpopularniejszych gier role-playing 2002 roku, czyli Gothic II. W przeciwieństwie do innych
dodatków, gdzie zazwyczaj dostajemy do dyspozycji jedynie nowe obszary czy przedmioty, twórcy z zespołu developerskiego Piranha Bytes poszli o krok dalej -
do podstawowej wersji gry wpleciono nową, rozbudowaną historię praktycznie niezwiązaną z główną fabułą Gothic II. Postarano się również o znaczne
zmodyfikowanie już istniejącego świata (nie oznacza to jednak zmiany położenia kluczowych lokacji, tylko rozbudowanie ich oraz pojawienie się wielu
dodatkowych sekretów, itp.). Zastosowane rozwiązanie wymusza na posiadaczach dodatku przechodzenie całego programu od początku (wszystkie save'y z "samego"
Gothic II stają się bezużyteczne po zainstalowaniu dodatku). Z drugiej strony jednak patrząc, liczba nowości czy implementowanych poprawek w pełni
rekompensuje tę niedogodność.

Akcja The Night of the Raven jest skonstruowana tak, by gracze mogli przejść dodatek niemal całkowicie omijając fabułę podstawowej gry. Rozszerzenie wprowadza
do oryginalnego Gothic II szereg nowych lokacji (dżungla, jaskinie, etc.), około 100 bohaterów niezależnych (NPC-tów), unikatowe przedmioty (np. specjalny
amulet, w którym żyje wróżka pomagająca przy szukaniu wartościowego ekwipunku), czary, umiejętności, czy potwory (w stylu niebezpiecznych niedźwiedzi).
Podczas naszej wędrówki możemy również spotkać postacie znane z pierwszego Gothica, które nie pojawiły się w części drugiej.

Wybór profesji powiększył się o nowe alternatywy. W The Night of the Raven mamy możliwość „przydzielenia” prowadzonemu bohaterowi roli morskiego pirata,
lidera gangu bandytów, czy (zupełne novum) Maga Wody. Ci ostatni działają w pełnej konspiracji, nie ujawniając swych mocy osobom pobocznym (chyba, że sytuacja
nie pozostawi im innego wyjścia), dlatego dostanie się w szeregi ich grupy wymaga od graczy sporo wysiłku...

Twórcy omawianego rozszerzenia postarali się także o usprawnienia silnika gry (dopracowano głównie efekty audio-wizualne), jak również usunięcie wszystkich
wykrytych błędów programistycznych, z którymi mieliśmy do czynienia w oryginalnym Gothic II.

Banner
Gothic III
Po walce o przetrwanie w kolonii górniczej (Gothic I), po walce z orkami na terenie całej wyspy Khorinis (Gothic II), po odkryciu, że Khorinis kryje
znacznie więcej, znacznie starszych od orków niebezpieczeństw (Gothic II: Noc Kruka), przyszła kolej na trzecią część Gothika, która oddaje nam do dyspozycji
kawał stałego lądu. świat przedstawiony w Gothiku III składa się z trzech wielkich krain: pustynnego Varrantu, skutego lodem Nordmaru oraz utrzymanej w
europejskim, średniowiecznym klimacie Myrthany. Jest to obszar mniej więcej czterokrotnie większy od oferowanego nawet przez Noc Kruka.

Walka z orkami, która rozpoczęła się na dobre w drugiej części gry, dobiegła końca - ludzie przegrali ją z kretesem. Wszystkie miasta Myrthany znalazły się
pod kontrolą orkowych oddziałów, ludzie zostali zniewoleni albo przystali na haniebną pracę dla okupanta, natomiast król Rhobar z wierną mu garstką
paladynów schronił się w stolicy - Vengardzie - pod osłoną bariery magicznej. Takiej samej, jaka stanowiła więzienie gracza w pierwszej części. Gracz -
wraz z towarzyszącymi mu od zawsze w przygodach towarzyszami: Lee, Lesterem, Gornem, Miltenem i Diego - przybija do brzegu Myrthany, by z miejsca wdać się w
walkę z orkami. Jego dalsze poczynania jednak nie są już w żaden sposób ograniczone. Może walczyć o wyzwolenie Myrthany u boku kryjących się po lasach
rojalistów, może przystać do orków i pracując dla nich umacniać ich zwycięstwo, może również sprzymierzyć się z żyjącymi na pustyni asasynami.

Podobnie jak w poprzednich odsłonach gry, gracz nie może samodzielnie wykreować postaci, lecz jej rozwój został znacząco rozbudowany. Znacznie ułatwiona
została, względem poprzedniczki, walka mieczem, tracąc jednocześnie gros oferowanych wcześniej możliwości. Z drugiej strony gracz może się obecnie nauczyć
walki dwoma mieczami. Poza ćwiczeniem się w walce wręcz gracz może rozwijać swoją postać w kierunku łucznictwa lub magii.

Ta ostatnia prezentuje się w Gothiku 3 cokolwiek inaczej. Magia runiczna, którą dotychczas gracz się posługiwał, została unicestwiona przez nekromantę
Xardasa i obecnie zaklęcia opierają się na wiedzy pradawnych, którą gracz jest w stanie sobie stopniowo przyswajać - choć sprowadza się to do korzystania
ze standardowego zestawu czarów, od kuli ognistej poczynając, na ognistym deszczu kończąc.

Największym jednak atutem trzeciej części Gothika jawi się jednak wyrafinowana konstrukcja świata, 20 miast i osiedli ludzkich, z których największe
przywodzą na myśl stolicę Khorinis. Bardzo urozmaicony wizualnie świat idzie w parze z bogactwem flory i fauny, z rytmem dobowym, któremu wszystko co żyje,
podporządkowuje się. Na gracza czeka 600 misji do wykonania oraz wiele nie zawsze oczywistych wyborów, których swoboda poczynania bynajmniej nie ułatwia.
wyuczyć się on może umiejętności kowalskich, alchemicznych i kulinarnych. Największym minusem zaś jest bardzo zły poziom techniczny gry, który zaowocował
serią łatek publikowanych zaraz po premierze gry.


Kontakt
Opracowanie Two